Barko, mijn eigenwijze heidewachtel

Moderator: ANJA

f e r
Beheerster
Berichten in topic: 11

Re: Barko, mijn eigenwijze heidewachtel

Bericht door f e r » 05 jul 2018, 18:20

Ik vind die verhalen top, en wat fijn dat er zoveel fam. hem uitlaat.
Alles sal regkom

Lies50
Berichten in topic: 30

Bericht door Lies50 » 11 aug 2018, 04:15

Hallo vriendjes, hier weer even een berichtje van mij.
1augustus was ik precies 1 1/2 jaar, of 18 maanden of 78 weken jong. 🎉🎉🎉 Dat wil zeggen dat ik toen precies 70 weken bij het baasje woon.
We hebben in die maanden heel veel van elkaar geleerd, ik dat ik moest gehoorzamen om veel voor elkaar te krijgen en het baasje gewoon om mijn pootjes te winden door maar heel zielig te kijken of door mijn speelgoed in te zetten.

Het baasje begreep uiteindelijk dat ik niet alles in eenmaal leerde en ik soms een langere tijd nodig had om te begrijpen wat ze van mij wilde. Dat gaat vooral de laatste tijd steeds beter, we zijn dan ook heel veel samen thuis en we doen dan allerlei leerspelletjes.

Daar het baasje mij niet meer voor lange wandelingen mee kan nemen, doen de kinderen ( en soms kleinkinderen) van het baasje dat nu.
Zo heeft een van die baasjes mij geleerd dat ik rustig moet zijn en moet zitten voordat de deur open gaat. Ook als ik losloop en hij roept Barko, kom voor!! Weet ik dat ik gelijk moet komen en bij hem moet gaan zitten. Maar door te gehoorzamen, mag ik loslopen, rennen en snuffelen. Ik hou hou daarbij iedereen die mij uitlaat goed in de gaten, want alleen in het bos of grienden vind ik eng.

Zoals ik al schreef doe ik met mijn eigen baasje veel leerspelletjes.
Het laatste wat we hebben geoefend en ik nu heel goed kan is, als ik naar buiten moet, mijn riem bij het baasje te brengen. Het baasje is vaak moe en heeft niet altijd in de gaten dat ik naar buiten moet, vandaar dat ze me dat leerde.

En omdat ik nog een jonge hond ben maak ik daar gebruik van. ‘ s morgens gelijk na het opstaan en douchen sta ik met mijn riem klaar, we gaan dan een stukje lopen. Daarna gaat het baasje eten en krijg ik ook een boterham met smeerworst. Vervolgens leest het baasje de krant en dan heb ik zoiets wacht even ik ben er ook. En ik wil aandacht, dus je begrijpt het al, met de riem naar binnen zielig kijken en een beetje janken en ja hoor bingo naar buiten😀
Daarna hou ik me een beetje gedeist en begin zo rond 1200 uur weer een beetje aandacht te vragen en als dat niet gelijk helpt sleep ik mijn riem er weer bij. En zo kan ik dat de hele dag volhouden

Het baasje zegt nu tegen iedereen dat zij een monstertje heeft gecreëerd, die het helemaal uitbaat dat hij heeft geleerd, de riem brengen wil zeggen naar buiten.
Nou dat was de bedoeling toch, dus heeft ze niets te klagen.

Maar op zich vind zij het niet erg om telkens met mij een klein stukje te wandelen, als ik maar niet te veel trek. Want van de week trok ik een beetje hard en toen viel ze zomaar op de grond, daar schrok ik toch wel een beetje van, dus ik moet wat beter opletten.

Dus zo zien jullie, we begrijpen elkaar steeds beter en vele kleine wandelingen maken toch 1 grote. en dan ‘s avonds met een van de andere baasjes een grote wandeling dat houd mij voldoende bezig
Dus hebben zowel het baasje als ik niets te klagen en gaan we vrolijk op naar de volgende mijlpaal, de 19 maanden.

Voor nu allemaal weer een 🐾van Barko en de groetjes van het baasje
Vrienden zijn mensen, die vragen: "Hoe gaat het?" en dan wachten op het antwoord.

f e r
Beheerster

Bericht door f e r » 11 aug 2018, 18:48

Wat kan jij goed schrijven zeg, een ontzettend leuk verhaal weer, ik geniet ervan icon_thumright
Alles sal regkom

cor
Berichten in topic: 2

Bericht door cor » 11 aug 2018, 20:57

Hartstikke leuk icon_thumright

Truus uit Breda

Bericht door Truus uit Breda » 11 aug 2018, 21:00

Lies...ik heb dit leuke verhaal weer met een lach zitten lezen en ik moet Barko een compliment geven hoor dat hij het zo goed doet en ook zo gehoorzaam is.......Barko luistert steeds beter maar hij wordt dan ook iets ouder en ook wijzer :grin:

Geniet maar fijn samen en dat dit nog vele jaren mag duren icon_thumright

Groetjes Truus.
Afbeelding

"Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is"

waterloper
Berichten in topic: 1

Bericht door waterloper » 11 aug 2018, 21:56

De baasje heeft geluk dat hij zo, 'n goede hond heeft of is het andersom.
Mvg. Antjo
Rust roest is niet aan mij besteed.

Lies50
Berichten in topic: 30

Bericht door Lies50 » 12 aug 2018, 00:58

Cor en Fer bedankt, ik vind het leuk om over mijn eigenwijze heidewachtel te schrijven
Truus, hij luistert inderdaad steeds beter
Antjo, zowel het baasje als Barko, hebben geluk met elkaar
Vrienden zijn mensen, die vragen: "Hoe gaat het?" en dan wachten op het antwoord.

Plaats reactie