Ons tuintje......voor en achter het huis.

Truus uit Breda

Re: Ons tuintje......voor en achter het huis.

Bericht door Truus uit Breda » 26 aug 2017, 18:50

Nogmaals....fijn dat je reageert Ernst icon_thumright
Afbeelding

"Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is"

Truus uit Breda

Bericht door Truus uit Breda » 26 aug 2017, 19:37

ANJA schreef:Prachtige voor en achtertuin hoor Truus. Je zegt dat jullie weinig tijd hebben voor de tuin. Jullie achtertuin ziet er zo mooi uit, geen grassproetje te vinden. Ondanks dat ik veel schoonmaakazijn heb gebruikt dit jaar, groeit het gras nog steeds tussen de tegels. Dus wat is jullie geheim, ondanks weinig tijd?
Anja, wij gebruiken ook schoonmaakazijn en dat helpt bij ons heel goed hoor. Wij wachten niet tot het onkruid goed te zien is tussen de tegels maar 2x in de week en vooral in de zomer pakt Ad de nevelspuit en gaat over het hele terras en daarom kan er ook niks meer van onkruid terug komen en blijft het netjes. Je moet het als het ware voor blijven en dan zie je geen onkruid meer. Dit is zo gebeurd en kost weinig tijd :grin:

Bedankt voor jouw positieve reactie.....wij zijn heel blij met onze mooie tuin icon_thumright
Afbeelding

ANJA

Bericht door ANJA » 27 aug 2017, 20:58

Vind het er prachtig uit zien hoor. Vooral de achtertuin vind ik gezellig. En ja de ene houd meer van een grasgazon en de ander van grind. Ik vind het er allebei mooi uitzien. Is maar net waar je zelf de voorkeur aan geeft toch?
Alles gelijkvloers met boven twee grote logeerkamers.
Als je schrijft alles gelijkvloers, dan verwacht ik eigenlijk geen bovenverdieping meer.

Maak je daar geen gebruik van verder. Hebben jullie de slaapkamer en badkamer ook beneden dan?
Afbeelding

Truus uit Breda

Bericht door Truus uit Breda » 28 aug 2017, 11:52

Anja, wij hebben beneden een grote slaapkamer met aangrenzend de badkamer. Boven twee logeerkamers plus tweede toilet.

Toen de kleinkinderen klein waren logeerden ze veel bij ons maar dat is nu voorbij nu ze ouder zijn geworden. Het is wel fijn als ik Fam op bezoek heb dat ze kunnen blijven slapen en zeker met een feestjeant onze Fam woont grotendeels buiten Breda.

Ik kom zelf alleen maar boven als ik voor mijn werk bezig ben ( Verwendag) want daar heb ik een computer staan speciaal voor al het zakelijke maar dat staat nog een paar weken op een laag pitje.

Groetjes Truus.
Afbeelding

reinlekko

Bericht door reinlekko » 16 sep 2017, 11:54

Hallo Truus, toch nog even een reactie van mij ik kan niet achterblijven natuurlijk, je weet ik heb een zwak voor jou dus begin ik met het ziet er prachtig uit en ook gezellig maar dat is jou wel toevertrouwt . Maar we moeten wel opletten dat niet alle tuinen bestraat gaan worden, de volkstuinen vereniging hebben landelijk een regel dat maar zoveel % van de tuin bestraat mag zijn dit om vogels wormen alle bodem insecten te laten leven, zelf gebruik ik sinds kort ook azijn ben er niet helemaal gelukkig mee ook de azijn gaat de grond in ook daar zullen de beestjes niet vrolijk van worden vandaar dat ik een onkruidbrander bij action heb aangeschaft voor 9 euro, het is even opletten maar het werkt op de paden prima en is volgens mij milieu vriendelijker of je zult als worm maar net je lijf tussen de voegen hebben gestoken. Ook schoffelen blijft een leuke bezigheid. Truus hoe is het met de waterafvoer lukt dat een beetje met dit extreme weer.
En geniet lekker van je tuin. animaatjes-smilies-74555.gif

Lieve groet Rein lekko. :captain:

ANJA

Bericht door ANJA » 16 sep 2017, 13:52

je weet ik heb een zwak voor jou
Ach, toch ook wel een beetje voor mij en de andere leden van het forum? :jemineetje: :jemineetje:
Afbeelding

Truus uit Breda

Bericht door Truus uit Breda » 17 sep 2017, 09:48

Hoi Rein, leuk dat je reageerde en ik snap het wel hoor met al die stenen tuintjes want mensen hebben steeds minder tijd om te schoffelen en te tuinieren en daar ben ik er ook een van. Onze waterafvoer gaat goed hoor, we hebben geen wateroverlast met felle buien en in de brandgang ligt ook een afvoerputje. Ik ga me nu bijna schuldig voelen...... :jemineetje: geintje hoor Rein :grin: en ik ga nu iets zeggen wat je tegen niemand hier mag vertellen.....ik heb ook een zwak voor jou :ashamed:

Rein, ik weet niet of je het al gelezen had maar de fuchsia heeft het niet overleefd ohhhh.....Is maar goed dat ik geen groene tuin heb want ik heb echt geen groene vingers hoor :grin:

Rein, fijne dag verder en groetjes. animaatjes-smilies-69593.gif
Laatst gewijzigd door Truus uit Breda op 17 sep 2017, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Jeanne
**

Bericht door Jeanne » 17 sep 2017, 13:22

ik ga je iets vertellen wat no niemand weet.
Met andere woorden, jij bent de laatste die het nu weet.

Wat me opviel in je mooie tuin was,, waren de soort onderzetters onder de potten.
Geven geen plekken op de tegels, handig gevonden.
Afbeelding

Truus uit Breda

Bericht door Truus uit Breda » 17 sep 2017, 19:51

Jeanne, dat je dat gezien hebt meid?? inderdaad, dit geeft geen rare plekken op de tegels en daar heb ik het ook voor gedaan.

Groetjes Truus..... animaatjes-smilies-69593.gif
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Tuinieren”