slowcooker

Plaats reactie
Grembel
Berichten in topic: 3

slowcooker

Bericht door Grembel » 21 mei 2018, 15:48

hoi,hoi,

Ik heb al een aantal jaren een slow cooker, tja wat is een slow cooker. Je kunt het vergelijken met een sudderplaatje of petroleum stelletje van vroeger maar dan elektrisch.
Ik heb hem ooit bij de kijkshop gekocht voor, ik meen, 39,95, zonder timer en 3,5 liter. Ik heb nu ook een grotere 6.5 liter omdat ik een soepfreak ben, en ik 2 volwassen jongens nog heb thuiswonen en ook altijd een 1 of 2 porties voor mijn moeder bewaar/invries.
mijn kleinste slowcooker heb ik nu voor de 3e keer uitgeleend, eerst aan een Facebook vriendin waar ik melk en water kefir van kreeg, later aan mijn broer nu aan schoonzus. de grote gaat harder qua verwarmen

Ik ben er super blij mee. tegenwoordig heb je veel Facebook groepen of pintrest waar je recepten weg kun halen, ideaal

Je kunt al je recepten zelf aan passen maat gebruik minder water, de deksel loopt wat rond dus het vocht stroomt weer terug in de pan

Wie ook wie kook ook in de slow cooker en heeft lekkere recepten. Ik ben niet zo heel goed in het omvormen van de gerechten van pan naar slow cooker maar het gaat me steeds beter af. kwestie van inlezen maarja daar neem ik de tijd niet voor.

Afijn ik maak ook gerechten 's nachts en dan is het afgekoeld (vraag of manlief hem uit zet om half 6) en dan zet ik het in de koelkast en eten we die avond lekker makkelijk. Ik heb er geen met timer omdat ik relatief vaak thuis ben, ik werk maar 2 dagen

oja de slowcooker gebruik zeer weinig energie en kun je ook gebruiken als je niet huis ben, menigeen laat oo stekker van waterkoker of Senseo in stopcontact
Afbeelding

f e r
Beheerster
Berichten in topic: 1

Re: slowcooker

Bericht door f e r » 21 mei 2018, 23:11

Lijkt me handig, dit kende ik helemaal niet :chef:
Afbeelding Take care zegt f e r

Grembel

Bericht door Grembel » 23 mei 2018, 11:56

f e r schreef:
21 mei 2018, 23:11
Ik vind het ideaal, ik heb er nu 2. 1 van 3.7 liter. genoeg voor gerechten voor 4 personen
Maar aangezien ik erg van soep hou en dit in grote hoeveelheden maak, heb ik een goedkope van 6,5 liter erbij. Ideaal.
zonder timer dat wel maar zette er ook wel eens een tijdschakelaar tussen, zodat hij in de nacht afslaat en dan is het als ik opsta afgekoeld en kan het de ijskast in.
Op internet zijn erg veel recepten te vinden, pinterest, faceboek groepen maar je kan ook je recepten zelf aanpassen, vooral de helft minder vocht toevoegen. Het gebruikt weinig energie en je kunt het ook aanzetten als je niet thuis bent

nu nog even kijken waar ik de recepten ga plaatsen speciaal voor slowcooker

Grembel

Bericht door Grembel » 27 mei 2018, 12:11

de Dekamarkt (grote) in Beverwijk heeft een slowcooker 2,5 liter te kook voor 19.95. ook kom je ze ook steeds meer tegen bij winkels zoals lidl etc

Ben2
Berichten in topic: 1

Bericht door Ben2 » 14 jun 2018, 15:29

f e r schreef:
21 mei 2018, 23:11
Ren zaterdag naar de blokker en geef hen John voor vaderdag.

groetjes ben

Plaats reactie