Hartstichting

Afbeelding
Gebruikersavatar
f e r
Beheerster
Berichten in topic: 1
Berichten: 8283
Lid geworden op: 20 okt 2011, 12:48
Locatie: Den Haag

Hartstichting

Bericht door f e r » 11 okt 2013, 20:39

Wilt u op een gezonde manier afvallen? Dat is een goed idee. Elke kilo minder draagt bij aan een lager risico op hart- en vaatziekten.
Om af te vallen is het belangrijk om:

minder te eten
meer te bewegen
Bewegen verhoogt de stofwisseling en helpt om een dieet beter vol te houden en op gewicht te blijven.

Minder eten
Om af te vallen is het nodig dat u minder kilocalorieën binnenkrijgt. De voeding van een gemiddelde volwassene bevat:

2500 kilocalorieën per dag voor mannen (30 -50 jaar)
2000 kilocalorieën per dag voor vrouwen (30-50 jaar)
Met deze calorieën blijft u op gewicht. U valt ongeveer 0,5 tot 1 kilo per week af als u 500 tot 1000 kilocalorieën minder binnenkrijgt.

Bij een dieet met nog minder calorieën bestaat het risico dat:

uw spiermassa afneemt in plaats van de vetmassa
u te weinig vitamines en mineralen binnenkrijgt
u het dieet minder lang volhoudt of daarna weer snel terugvalt (jojo-effect)
Gezonder eten
Gezonder en minder eten is belangrijker dan streng lijnen. weegschaal_bonbonsKies bij voorkeur:

producten die weinig verzadigd vet of toegevoegde suikers bevatten
producten met voldoende vezels, zoals volkoren producten
voor verse groenten en fruit

Een goed ontbijt en een normale lunch en avondmaaltijd zorgen voor een vol gevoel. U heeft dan minder behoefte aan zoete of hartige lekkernijen tussendoor.


Gebruik zo min mogelijk olie of bakproducten bij de bereiding van de maaltijd door gebruik van pan met anti-aanbaklaag, de grill of magnetron.
Take care zegt f e r

Plaats reactie